1893 –Karl Heinrich Kässbohrer
Po svém vyučení v kolářské dílně v Ulmu odjel Heinrich Kässbohrer (1864 – 1922) do Vídně naučit se stavbě drahých kočárů. V roce 1893 po svém návratu do Ulmu otevřel první kolářský obchod, ve kterém převažovaly spíše opravárenské práce. V roce 1904 staví první vlastní elegantní kočár podle vídeňském školy. V roce 1907 pak automobil s výměnnou nástavbou, přes týden vozí sudy piva a o víkendu používá nástavbu na přepravu osob.
1911 – První autobus
Zcela zastřešená nástavba autobusu na podvozku značky Saurer, v ceně 18 000 marek představuje vůbec první autobus Karla Heinricha Kässbohrera, jehož dílna na kočáry a povozy vznikla již v roce 1893. Tento vůz měl k dispozici 18 míst k sezení a 10 míst k s tání a byl určen pro 25 km dlouhou linku z Ulmu Wiblingenu. Dodnes stojí zrestaurován v předváděcí hale nových autobusů Setra.
1936 – Autobusový návěs jako pravý Goliáš
Za největší autobus předválečné doby lze považovat tento autobusový návěs s tahačem značky Mercedes. Celková délka 15.5 m s kapacitou 170 míst. Vozidla z této doby se se vyznačovala vysoce luxusním interiérem. Nechyběly polohovatelná sedadla s mohutným čalouněním. Stolky, lampičky, podhlavníky, kuchyně i toaleta.
1951 – Revoluce ve výrobě autobusů
Synové zakladatele Karla Heinricha Kässbohrera Otto a Karl přebírají firmu v roce 1922.
Otto Kässbohrer přišel jako první v roce 1951 s myšlenkou samonosné karosérie při konstrukci podvozku autobusů, který realizovalv sériové výrobě. To byl naprosto přelomový bod v dosud používané konstrukci, kdy se používal rám pro nákladní vozidla jako podvozek, což určovalo taktéž jeho koncepci s motorem vpředu. Již po deseti letech se tato myšlenka stala standardním konstrukční m provedením i ostatních výrobců autobusů.
Senzace mezi autobusy
Značka Setra vznikla jako počáteční písmena výrazu SElbstTRAgendeKarosserie – tedy samonosná karosérie. První autobus z roku 1951 nesl označení 58 a díky revoluční technologii se stal velmi brzy žádaným zbožím. Příhradovou konstrukci tohoto prvního autobusu uneslo šest mužů, což byl viditelný důkaz progresivního způsobu výroby karosérie.
1955 – Světová premiéra malého samonosného autobusu
Cílem představení nového tzv. „klubového“ autobusu Setra S6 na automobilovém salonu v roce 155 v Ženevě bylo ukázat, že cestování v něm je stejně pohodlné jako cestovat v osobním voze. Mezo jeho technické zvláštnosti patří samonosné zavěšení kol, nebo řazení umístěné pod volantem. V této „stavebnicové“ řadě se společnými komponenty a podvozkovými skupinami byly vyráběny autobusy S9 až S15 lišící se délkou a počtem míst.
1955 – Váhový světový rekord
Autobus Setra ST110 z roku 155 byl vůbec prvním autobusem, jehož hmotnost 6 000 kg byla nižší, než jeho užitečná hmotnost 7 500 kg – uveze více než váží. Tento světový rekord zůstává dosud nepřekonaný.
1967 – Výrobní řada 100
V roce 1967 provedla Setra díky nové řadě významný krok ve směru industrializace výroby autobusů. Autobus S150 byl tehdejším špičkovým modelem konstrukční řady 100. Získal si obdivovatele svým netradičním vzhledem, ale i mnoha technickými novinkami a vlastnostmi.
1967 – Více komfortu na dlouhých cestách
Panoramabus S150 byl jako vůbec první vybaven toaletou umístěnou pod podlahou, což v té době vzbuzovalo velký pozitivní ohlas. Oproti předchozím modelům s mnoha oblými přechody vykazovala řada 100 stále více jasných rovnějších linií.
Další vývoj pro pohodlí cestování
Všechny modely řady 100 byly sériově vybaveny nezávislým zavěšením kol přední nápravy. Již v roce 155 byly autobusy vybaveny vzduchovým pérováním, od řady 100 v roce 1967 pak bylo montováno sériově. Stále jasný výhled z autobusu i v zimním období zajišťovala nezamlžující se dvojitá skla. Zaveden byl i nový dvouokruhový hydropneumatický brzdový systém a kotoučové brzdy.
1976 – Nová éra cestovního komfortu – řada 200
V případě techniky bylo uvedení výrobní řady 200 senzací. Nově řešené proudění vzduchu a klimatizace autobusu, mnoho nově řešených detailů v uspořádaní interiéru a vysokého komfortu cestujících, jako vestavěná palubní kuchyňka, toaleta i velké zavazadlové prostory, to vše byly nezaměnitelné charakteristické prvky nové výrobní řady.
V roce 1976 byl vyroben 20 000. autobus.
1981 – Ještě výše
První patrový autobus Setra se stal vlajkovou lodí programu zájezdových autobusů značky.
Nejen komfort, ale i technika a bezpečnost jsou vysokými standardy značky.
Setra – od roku 1884 zavedený systém ABS u všech zájezdových autobusů.
V roce 1981 byl vyroben 30 000. Autobus
V roce 1986 byl vyroben 40 000. Autobus
1993 – CoachoftheYerar
Výrobní řada 300 a autobusem S 315 HDH vsadila na výrazné optické prvky jako například nově vyvinutý systém integrálních zpětných zrcátek a tvarování bočního sloupku, který propůjčil autobusu nezaměnitelný vzhled. Nově bylo i ergonomicky uspořádané pracoviště řidiče, poprvé se sériovým multifunkčními ukazateli provozního stavu. Není tedy divu, že cenu „Coachofthe Year 1993“ obdržel právě tento autobus.
V roce 1990 byl vyroben 50 000. Autobus
2001 – Kombinace luxusu a higtech technologií
To je nová řada 400 zájezdových autobusů Setra. V roce 2001 byly představeny první modely Top Class 400, které v následujícím roce obdržely ocenění „ Coachofthe Year 2002“ . Od roku 2003 pak následuje úspěšná modelová řada Comfort Class 400, která vysoko nastavená kritéria posouvá i do dalšího segmentu zájezdových autobusů.
V roce 2001 byl vyroben 75 000. Autobus
2011 – Setra slaví 60 let
Značka Setra se za dobu své šedesátileté existence naprosto jednoznačně zasloužila o obrovský technický pokrok v oblasti konstrukce a výroby autobusů. V mnoha směrech se stala vzorem i pro ostatní výrobce. Vytvořila svými výrobky měřítka pro hodnocení komfortu cestování a tuto pozici si udržuje po celou dobu její činnosti v této oblasti. Tento potenciál a filozofii skutečně pohodlného cestování vkládá Setra do každého svého vozidla.
2012 – řada 500 začíná, nová epocha, ComfortClass 500 „CoachoftheYear 2014“
Nové autobusy Comfort Class 500 značky Setra posouvají hranice v oblasti hospodárnosti, pohodlí, bezpečnosti a kvality na vysokou úroveň. S tímto novým konceptem vozidla je tak koncern Daimler se sídlem v Neu-Ulmu dobře připraven na budoucnost a již nyní splňuje zákonné požadavky zítřka.Koncept vozidla optimalizovaný do detailů. Díky svému progresivnímu designu, pasažerskému komfortu a jedinečným bezpečnostním systémům oslovuje Setra Comfort Class 500 mladé i staré. Hodí se dokonale pro všechny autobusové společnosti, které přesně vědí, jak realizovat svůj obchodní model výnosným způsobem a zároveň přitáhnout i mladší zákazníky. Setra Comfort Class 500 nevyžaduje žádné kompromisy na straně autobusových dopravců, přičemž jim umožňuje využívat zcela optimalizované vozidlo vyrobené tak, aby přesně vyhovovalo dané aplikaci.
2013 – S 500TopClass, nejvyšší meta! „RedDotAward Product Design 2014“
Světová premiéra nového autokaru Setra TopClass 500 prezentuje vynikající technické dovednosti lídra evropského autobusového průmyslu. Nejnovější TopClass je produkt z Ulmu, jedná se o model, který již od prvopočátku překypuje sebevědomím, jako ještě žádný autokar před tím.
Při navrhování nového luxusního, třínápravového autokaru nové generace, Daimler AG nepřistoupil k pomíjivým trendům. Dnes je jasně vidíme, že TopClass 500 zůstane mladý po dlouhé období a tím nastavil trvale dlouhodobé trendy v designu, inovaci, pohodlí a bezpečnosti.