Povýšili jsme cestování na zážitek…

Kässbohrer logo

 

 

 

 

 

 

1893 –Karl Heinrich Kässbohrer

Po svém vyučení v kolářské dílně v Ulmu odjel Heinrich Kässbohrer (1864 – 1922) do Vídně naučit se stavbě drahých kočárů. V roce 1893 po svém návratu do Ulmu otevřel první kolářský obchod, ve kterém převažovaly spíše opravárenské práce. V roce 1904 staví první vlastní elegantní kočár podle vídeňském školy. V roce 1907 pak automobil s výměnnou nástavbou, přes týden vozí sudy piva a o víkendu používá nástavbu na přepravu osob.

(1)Karl Heinrich Kässbohrer (2) 1907

1911 – První autobus

(3) 1911 1 AutobusZcela zastřešená nástavba autobusu na podvozku značky Saurer, v ceně 18 000 marek představuje vůbec první autobus Karla Heinricha Kässbohrera, jehož dílna na kočáry a povozy vznikla již v roce 1893. Tento vůz měl k dispozici 18 míst k sezení a 10 míst k s tání a byl určen pro 25 km dlouhou linku z Ulmu Wiblingenu. Dodnes stojí zrestaurován v předváděcí hale nových autobusů Setra.

 

 

 1936 – Autobusový návěs jako pravý Goliáš

(4) Goliáš OKZa největší autobus předválečné doby lze považovat tento autobusový návěs s tahačem značky Mercedes. Celková délka 15.5 m s kapacitou 170 míst. Vozidla z této doby se se vyznačovala vysoce luxusním interiérem. Nechyběly polohovatelná sedadla s mohutným čalouněním. Stolky, lampičky, podhlavníky, kuchyně i toaleta.

 

1951 – Revoluce ve výrobě autobusů

(5) Karl a Otto kaessbohrerSynové zakladatele Karla Heinricha Kässbohrera  Otto a Karl přebírají firmu v roce 1922.

Otto Kässbohrer přišel jako první v roce 1951 s myšlenkou samonosné karosérie při konstrukci podvozku autobusů, který realizovalv sériové výrobě. To byl naprosto přelomový bod v dosud používané konstrukci, kdy se používal rám pro nákladní vozidla jako podvozek, což určovalo taktéž jeho koncepci s motorem vpředu. Již po deseti letech se tato myšlenka stala standardním konstrukční m provedením i ostatních výrobců autobusů.

 Senzace mezi autobusy

Setra samonosná OKZnačka Setra vznikla jako počáteční písmena výrazu SElbstTRAgendeKarosserie – tedy samonosná karosérie. První autobus z roku 1951 nesl označení 58 a díky revoluční technologii se stal velmi brzy žádaným zbožím. Příhradovou konstrukci tohoto prvního autobusu uneslo šest mužů, což byl viditelný důkaz progresivního způsobu výroby karosérie.

 

 1955 – Světová premiéra malého samonosného autobusu

S9Cílem představení nového tzv. „klubového“ autobusu Setra S6 na automobilovém salonu v roce 155 v Ženevě bylo ukázat, že cestování v něm je stejně pohodlné  jako cestovat  v osobním voze. Mezo jeho technické zvláštnosti patří samonosné zavěšení kol, nebo řazení umístěné pod volantem. V této „stavebnicové“  řadě  se společnými komponenty a podvozkovými skupinami  byly vyráběny autobusy S9 až S15 lišící se délkou a počtem míst.

 

1955 – Váhový světový rekord

Autobus Setra ST110Autobus Setra ST110 z roku 155 byl vůbec prvním autobusem, jehož hmotnost 6 000 kg byla nižší, než jeho užitečná hmotnost 7 500 kg – uveze více než váží. Tento světový rekord zůstává dosud nepřekonaný.

 

 

 

1967 – Výrobní řada 100

řada 100 OKV roce 1967 provedla Setra díky nové řadě významný krok ve směru industrializace výroby autobusů.  Autobus S150 byl tehdejším špičkovým modelem konstrukční řady 100. Získal si obdivovatele svým netradičním vzhledem, ale i mnoha technickými novinkami a vlastnostmi.

 

 

 1967 – Více komfortu na dlouhých cestách 

Více komfortu OKPanoramabus S150 byl jako vůbec první vybaven toaletou umístěnou pod podlahou, což v té době vzbuzovalo velký pozitivní ohlas. Oproti předchozím modelům s mnoha oblými přechody vykazovala řada 100 stále více jasných rovnějších linií.

 

 

 Další vývoj pro pohodlí cestování

Další vývoj OKVšechny modely řady 100 byly sériově vybaveny nezávislým zavěšením kol přední nápravy. Již v roce 155 byly autobusy vybaveny vzduchovým pérováním, od řady 100 v roce 1967 pak bylo montováno sériově. Stále jasný výhled z autobusu i v zimním období zajišťovala nezamlžující se dvojitá skla. Zaveden byl i nový dvouokruhový hydropneumatický brzdový systém a kotoučové brzdy.

 

 1976 – Nová éra cestovního komfortu – řada 200

řada 200 PK V případě techniky bylo uvedení výrobní řady 200 senzací. Nově řešené proudění  vzduchu a klimatizace autobusu, mnoho nově řešených detailů v uspořádaní  interiéru a vysokého komfortu cestujících, jako vestavěná palubní kuchyňka, toaleta i velké zavazadlové prostory, to vše byly nezaměnitelné charakteristické prvky nové výrobní řady.

V roce 1976 byl vyroben 20 000. autobus.

 

1981 – Ještě výše

Ještě výš OKPrvní patrový autobus Setra se stal vlajkovou lodí programu zájezdových autobusů značky.

Nejen komfort, ale i technika a bezpečnost jsou vysokými standardy značky.

Setra – od roku 1884 zavedený systém ABS u všech zájezdových autobusů.

V roce 1981 byl vyroben 30 000. Autobus

V roce 1986 byl vyroben 40 000. Autobus

 

1993 – CoachoftheYerar

řada 300 OKVýrobní řada 300 a autobusem S 315 HDH vsadila na výrazné optické prvky jako například nově vyvinutý systém integrálních zpětných zrcátek a tvarování bočního sloupku, který propůjčil autobusu nezaměnitelný vzhled. Nově bylo i ergonomicky uspořádané pracoviště řidiče, poprvé se sériovým multifunkčními ukazateli provozního stavu. Není tedy divu, že cenu „Coachofthe Year 1993“ obdržel právě tento autobus.

V roce 1990 byl vyroben 50 000. Autobus

 

2001 – Kombinace luxusu a higtech technologií

 řada 400 OKTo je nová řada 400 zájezdových autobusů Setra. V roce 2001 byly  představeny první modely Top Class 400, které  v následujícím roce obdržely  ocenění  „ Coachofthe Year 2002“ . Od roku 2003 pak následuje úspěšná modelová řada Comfort Class 400, která vysoko nastavená kritéria posouvá i do dalšího segmentu zájezdových autobusů.

V roce 2001 byl vyroben 75 000. Autobus

 

2011 – Setra slaví 60 let

60 výročí OKZnačka Setra se za dobu své šedesátileté existence naprosto jednoznačně zasloužila o obrovský technický pokrok v oblasti konstrukce a výroby autobusů. V mnoha směrech se stala vzorem i pro ostatní výrobce. Vytvořila svými výrobky měřítka pro hodnocení komfortu cestování a tuto pozici si udržuje po celou dobu její činnosti v této oblasti. Tento potenciál a filozofii skutečně pohodlného cestování vkládá Setra do každého svého vozidla.

 

2012 – řada 500 začíná, nová epocha, ComfortClass 500 „CoachoftheYear 2014“

ComfortClass500Nové autobusy Comfort Class 500 značky Setra posouvají hranice v oblasti hospodárnosti, pohodlí, bezpečnosti a kvality na vysokou úroveň. S tímto novým konceptem vozidla je tak koncern Daimler se sídlem v Neu-Ulmu dobře připraven na budoucnost a již nyní splňuje zákonné požadavky zítřka.Koncept vozidla optimalizovaný do detailů. Díky svému progresivnímu designu, pasažerskému komfortu a jedinečným bezpečnostním systémům oslovuje Setra Comfort Class 500 mladé i staré. Hodí se dokonale pro všechny autobusové společnosti, které přesně vědí, jak realizovat svůj obchodní model výnosným způsobem a zároveň přitáhnout i mladší zákazníky. Setra Comfort Class 500 nevyžaduje žádné kompromisy na straně autobusových dopravců, přičemž jim umožňuje využívat zcela optimalizované vozidlo vyrobené tak, aby přesně vyhovovalo dané aplikaci.

 

2013 – S 500TopClass, nejvyšší meta! „RedDotAward Product Design 2014“

Setra TopClass 500Světová premiéra nového autokaru Setra TopClass 500 prezentuje vynikající technické dovednosti lídra evropského autobusového průmyslu. Nejnovější TopClass je produkt z Ulmu, jedná se o model, který již od prvopočátku překypuje sebevědomím, jako ještě žádný autokar před tím.

Při navrhování nového luxusního, třínápravového autokaru nové generace, Daimler AG nepřistoupil k pomíjivým trendům.  Dnes je jasně vidíme, že TopClass 500 zůstane mladý po dlouhé období a tím nastavil   trvale dlouhodobé trendy v designu, inovaci, pohodlí a bezpečnosti.

 Zdroj: EvoBus