Povýšili jsme cestování na zážitek…

 

S 511 4

Pokud se nyní někdo rozhodne zařadit do své flotily menší klubový autobus má  jedinečnou příležitost, společnost EvoBus Česká republika dnes poprvé představila nejmenší autobus z rodiny Setra model S 511 HD ComfortClass. Byli jsme úplně první, kdo měl možnost v Česku autobus S 511 řídit a naše pocity? Ty nejlepší, na komfortní řízení velkých autobusů Setra už jsme si již zvykli, ale tady je to přece jenom trochu jiné. Nová 511 si zcela zachovává atributy dospělého autokaru, ale v porovnání s autobusem klasického rozměru je nepoměrně obratnější, hbitější a lehčeji ovladatelná. Proplétat se úzkými uličkami, nebo se lehce otočit prakticky kdekoliv je hračka. Vezměte si, jak lehce se ovládá Setra běžných rozměrů a u nové 511 máte takřka o čtyři metry menší průměr otáčení, menší rozvor i kratší oba převisy. Autobus ocení zejména ti, co musejí zajíždět k hotelům v centrech evropských metropolí například ve Vídni, Budapešti, v Praze a dalších městech. Malá,  10,5 m dlouhá Setra  511 si s tím poradí naprosto s přehledem. Řídili jsme autobus sice jenom prázdný a jenom malý kousek v okolí Prahy, ale i tak jsme ocenili jeho výkon, 290 kW s ním cvičilo opravdu pěkně. Jsme také zvědaví na spotřebu, víme, že spotřeba u velkých autobusů Setra se blíží k hranici 20l, zde by to mohlo být zcela běžné. Byla to naše první krátká zkušenost naživo s S 511 HD, těšíme se, že nebude dlouho trvat, kdy malé sympatické Setry začneme běžně potkávat na silnici.

text, foto: Zdeněk Nesveda

 

S 511 2

Setra S 511 HD ComfortClass poprvé  v Čechách, foto: Zdeněk Nesveda

S 511 3

Setra S 511 HD ComfortClass poprvé  v Čechách, foto: Zdeněk Nesveda

S 511 5

Setra S 511 HD ComfortClass poprvé  v Čechách, foto: Zdeněk Nesveda

S 511 7

Setra S 511 HD ComfortClass poprvé  v Čechách, foto: Zdeněk Nesveda

S 511 14

Setra S 511 HD ComfortClass poprvé  v Čechách, foto: Zdeněk Nesveda

S 511 9

Setra S 511 HD ComfortClass poprvé  v Čechách, foto: Zdeněk Nesveda

S 511 1

Setra S 511 HD ComfortClass poprvé  v Čechách, foto: Zdeněk Nesveda

S 511 10

Setra S 511 HD ComfortClass poprvé  v Čechách, foto: Zdeněk Nesveda

S 511 11

Setra S 511 HD ComfortClass poprvé  v Čechách, foto: Zdeněk Nesveda

S 511 15

Setra S 511 HD ComfortClass poprvé  v Čechách, foto: Zdeněk Nesveda

S 511 6

Setra S 511 HD ComfortClass poprvé  v Čechách, foto: Zdeněk Nesveda

S 511 12

Setra S 511 HD ComfortClass poprvé  v Čechách, foto: Zdeněk Nesveda

Základní technické parametry:

ROZMĚRY

  • Celková výška – 3770
  • Výška kokpitu- 920
  • Šířka – 2550
  • Vnitřní výška pro stání – 2100
  • Průměr otáčení – 17,468

Motor

  • Motor- OM 470 Euro VI
  • Jmenovitý výkon [kW] – 290
  • točivý moment [Nm] – 1.900 (1.100 1/min)
  • Objem [cm³] – 10.766
  • Typ – 6válcový řadový motor, vertikální
  • Vstřikování – Technologie Common Rail se systémem X-pulzního zvyšování tlaku

Převodovka

  • MB GO 210, se servo posilovačem

Brzdy

  • Pneumatické kotoučové brzdy na všech nápravách
  • ESP®
  • Elektronicky ovládaný brzdící systém (EBS)
  • Protiblokovací systém (ABS)
  • Systém kontroly trakce (TCS)
  • Brzdový asistent (BAS)
  • Retardér
  • Omezovač retardéru (RL)

Bezpečnost/Asistenční systémy řidiče

  • Adaptivní ovládání jízdy (ART) – speciální výbava
  • Aktivní brzdový asistent 3 (ABA 3) – speciální výbava
  • Systém varování před vybočením z jízdního pruhu (SPA) – standardní výbava
  • Asistent pozornosti řidiče (AtAs) – speciální výbava
  • Front Collision Guard (FCG) – standardní výbava
  • Odolnost proti převrácení podle ECE-R 66/01 -standard
  • Pokročilý systém nouzového brzdění (AEBS) – standardní výbava
  • Systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS) – speciální výbava
  • Eco Driver Feedback (EDF) – speciální výbava
  • Predictive Powertrain Control (PPC) –