Povýšili jsme cestování na zážitek…

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Společnost Daimler Buses v minulém týdnu představila poprvé svůj nejnovější patrový autokar S 531 DT TopClass, o kterém jsem přinesl krátkou zprávu. Nový model vychází ze současně vyráběného autokaru S 431 DT, který je na trhu od roku 2002 a jezdí jich více než 2 500. (Celkem se však patrových autobusů značky Setra vyrobilo za 36 let více než 4000).

 Světová premiéra: nový patrový autokar Setra S 531 DT TopClass je tady

Co asi každého u nového luxusního autokaru nejvíc zajímá, jsou technické parametry a stupeň výbavy. Ty jsou velmi podobné jako modelu 431, zejména co se týká výkonu, největší změny zaznamenávám zvenčí na karosérii a také v úrovni vybavení bezpečnostních a asistenčních systémů. Úplně poprvé jsou zde u autobusu použité systémy Active Brake Assist 4 a Sideguard Assist. (Nouzový brzdový systém Active Brake Assist 4 (ABA 4). Kromě dříve dostupných funkcí – maximálního brzdění v plném rozsahu v reakci na stacionární předměty a překážky, které se objeví před vozidlem – nyní obsahuje také detekci chodců, zatímco Sideugard Assist informuje řidiče o přítomnosti chodců a cyklistů v nepřehledných situacích, kdy vozidlo zatáčí vpravo).Nové je také pracoviště řidiče, přístrojový a panel i celá ergonomie ovladačů, tak jak je známe již z ostatních modelů řady 500. Přepracovaný, je ale i celý interiér, který je nyní daleko světlejší a vzdušnější. 

Technická data S 531 DT TopClass

 Rozměry:

  • Délka: 14 000 mm
  • Šířka: 2550 mm
  • Výška: 4000 mm
  • Rozvor: 6700 mm (1. a 2. náprava)
  • Rozvor: 1350 mm (2 a 3. náprava)
  • Převisy: 2705mm v předu/ 3 247 mm vzadu
  • Poloměr otáčení: 23 100 mm
  • Objem palivové nádrže: 540 l
  • Objem nádrže AdBlue: 40 l
  • Obsah zavazadlového prostoru: 4 m³

Pohon – podvozek

  • Motor, počet válců: OM 471, 375 kW (510 hp), R6
  • Obsah: 12.8 l
  • Krouticí moment: 2500 Nm (1100 rpm)
  • Technologie čištění spalin: řízená recirkulace výfukových plynů, technologie SCR, uzavřený filtr částic
  • Norma: Euro VI
  • Stálý převod zadní nápravy: i=3.583
  • Převodovka: 8-speed – MB GO 250-8 (PowerShift)
  • Retarder: Voith – sekundární, kapalinový
  • Přední náprava: Setra, náboji kol MB
  • Zadní náprava: MB RO 440
  • Řízení: ZF Servocom 8098

Bezpečnostní a asistenční systémy

  • Elektronický systém stability (ESP) vč. (ASA), brzdový asistent (BAS), asistent Lane (SPA), adaptivní tempomat (ART) se systémem Stop & Go, aktivní brzdový asistent 4 (ABA 4), prediktivní řízení pohonů (PPC) Pomoc při startu, pomocná brzda při zastavení a při startování, stabilizační tyč na přední a zadní nápravě, elektronická regulace výšky (ENR)

Sedadla

  • Sedadla počet míst: 78, čalounění Setra Voyage Ambassador, sklopné sedačky / opěradlo v kombinaci Composition / fabric, 2bodové pásy na všech sedadlech cestujících (sedadlo řidiče a průvodce: 3bodové bezpečnostní pásy), sedadla cestujících po stranách nastavitelné, opěrky, + opěrky nohou, sklopné stolky, sedačka řidiče Isringhausen NTS 2 (typ 6860), + jedno sedadlo pro průvodce

Výbava

  • Kožený multifunkční volant
  • Audio / video systém Coach Multimedia System (CMS) s DVD přehrávačem
  • Coach MediaRouter pro přístup k internetu a Wi-Fi
  • Zásuvky 230 V na boční stěně, pro každé dvousedadlo
  • Individuální větracími otvory a LED čtecí lampičky
  • LCD video monitory, úhlopříčka obrazovky 48 cm (19 palců)
  • Klimatizační systém EvoCool TopAir
  • Hasicí systém s detekčním vedením v motorovém prostoru
  • LED dálkové světlomey
  • Systém pro mytí světlometů
  • Funkce osvětlení v rohu
  • LED denní svítilny
  • Snímač dešťový senzor
  • Dveřní kamery
  • Ložnice pro odpočinek řidiče
  • Mikrofon pro průvodce
  • Comfort Plus kokpit: Kuchyňský kout s kávovarem (2 x 40 šálků)
  • WC

Letos o novém luxusním autokaru S 531 DT určitě ještě hodně uslyšíme i s ohledem na jeho oficiální premiéru na veletrhu Busworld v belgickém Kortrijk, který se tam uskuteční v říjnu.Zdeněk Nesvedazdroj: Daimler Buses

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

.

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

.

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)

Setra 531 DT modernější, úspornější, pohodlnější a ještě víc bezpečná (foto: Daimler Buses)