Povýšili jsme cestování na zážitek…

 

setra6

Bezpečné konstrukce autobusů s prvky aktivní a pasivní bezpečnosti by měly naprostou samozřejmostí a vysoké bezpečnostní standardy předpokládáme u všech evropských výrobců autobusů a nákladních vozidel. Nejvyšší možný stupeň realizovaných prvků právě deklaruje německý výrobce autobusů Setra.

„Setra odjakživa realizovala veškeré technické inovace z oblasti bezpečnosti. Naše vědomí odpovědnosti za lidi nás i do budoucnosti zavazuje udržovat naše aktivní i pasivní bezpečnostní komponenty vždy na aktuální technické úrovni“. (EvoBus)

Popis souboru bezpečnostních prvků SETRA zde čtěte

Celkovou úroveň a stupeň bezpečnosti motorových vozidel hodnotíme podle kritérií tak zvané aktivní a pasivní bezpečnosti. Ty zahrnují soubor technických opatření definovaných organizací BESIP na jejich stránkách. BusPress  se zajímá o bezpečnost vozidel hromadné dopravy, sleduje nejnovější trendy, ale také autobusy zkouší a přináší o nich vlastní komentáře.

 BESIP: definice aktivní a pasivní bezpečnosti

Prvky aktivní bezpečnosti

Prvky aktivní bezpečnosti jsou technická zařízení, systémy a vlastnosti vozu, které pomáhají předejít a zabránit dopravním nehodám. Nejdůležitějšími prvky aktivní bezpečnosti jsou účinné brzdy umožňující bezpečné zpomalení nebo zastavení vozidla, dobrý výhled z vozidla, dobré pneumatiky, přesné a spolehlivé řízení, kvalitní tlumiče zajišťující dostatečný kontakt pneumatik s vozovkou a také osvětlení vozidla. Mezi další prvky aktivní bezpečnosti patří moderní elektronické systémy jako např. ABS, ESP, TCS, EBA, ACC a další.

Prvky pasivní bezpečnosti

Vedle robustní karoserie, která je z velké části tvořena z vysokopevnostní oceli a deformačních zón, se o bezpečnost posádky starají bezpečnostní pásy a kompletní sestava airbagů, která chrání cestující ze všech stran. Sloupek řízení i pedálová skupina se při nehodě řízeně deformují směrem od řidiče a snižují tak riziko poranění.

zdroj: Setra, BESIP

foto: Zdeněk Nesveda

BusPress – Zdeněk Nesveda