Povýšili jsme cestování na zážitek…

 

Setra 415 business LE MultiClass ICOM transport úplně první várka připravená k předání v listopadu 2015, foto: Zdeněk Nesveda

Setra 415 business LE MultiClass ICOM transport úplně první várka připravená k předání v listopadu 2015, foto: Zdeněk Nesveda

 

 

Dopravní společnost ICOM transport v současnosti provozuje největší evropskou flotilu linkových autobusů Setra 415 business LE MultiClass. Byl jsem přítomen u předání prvních nových autobusů Setra 415 business LE dopravci v listopadu 2015 ve výrobním závodě v Neu-Ulmu. Dnes s odstupem času vidím správnost rozhodnutí systematické modernizace vozového parku pojednanou právě linkovými autobusy značky Setra. Investice do bezpečnosti by měla být jedna z  prioritních při pořizování nových autobusů. Většímu obecnému rozšíření nejvyspělejších autobusů do určité míry brání soutěžení veřejných zakázek na nejnižší cenu.  

Zdeněk Nesveda – BusPress

Se Setrou jste na silnici v bezpečí

Autobusy nové generace Setra splňují ty nejpřísnější normy nejen v oblasti ekologie a komfortu jízdy, ale i z hlediska bezpečnosti.

Setra S 415 LE business disponuje moderními bezpečnostními systémy, jako jsou například antiblokovací systém (ABS), regulace prokluzu kol (ASR), elektronická regulace stability (ESP) a elektronický brzdový systém (EBS).

Konstrukce rámu vozidla byla kompletně přepracována, využita je vysokopevnostní ocel a další zpevňující prvky. Autobus splňuje požadavky předpisu ECE-R 66/02 na pevnost při překlopení.

Již standardem jsou dnes v dopravních prostředcích kalená skla. Najdete je i v Setře. U kalených skel je speciálním řízeným procesem ohřevu a ochlazení vyvoláno permanentní povrchové tlakové napětí. Takto vzniklé sklo má jednak vysokou odolnost proti nárazům, zároveň se v případě rozbití rozpadne na malé neostré střípky, čímž se výrazně snižuje pravděpodobnost poranění o střepy.

Bezpečnostní pásy

Pásy nejsou v autobusech Setra jen na okrasu, ba naopak mohou v některých případech i zachránit život. Přesto je spousta cestujících, zřejmě ze zvyku, stále přehlíží.

Pokud se však nepřipoutáte a došlo by k nenadálé situaci, potenciálně ohrožujete nejen sebe, ale také ostatní pasažéry.

Interiér Setra 415 business LE MultiClass v barvách Icom transport, všechna sedadla jsou vybavena pásy: foto: Zdeněk Nesveda

Interiér Setra 415 business LE MultiClass v barvách Icom transport, všechna sedadla jsou vybavena pásy: foto: Zdeněk Nesveda

 

Autobus sám o sobě je sice „bezpečná krabice“, stejně jako v autě se ale nepřipoutaný cestující při nehodě neudrží na svém místě. V případě nárazu pak dochází k velmi závažným zraněním. Nezávislé crash testy švýcarského autoklubu TCS dokonce ukázaly, že bezvládně letící tělo dokáže urazit sedačku. Nejhorší je pak scénář, kdy lidé začnou vypadávat z oken a vůz je zavalí. Tomu mohou zabránit pouze bezpečnostní pásy.

Přepravce ani řidič autobusu přitom nezodpovídají za to, když se cestující nepřipoutá.

TZ: ICOM Transport

 

icom-1

ICOM transport má na portálu BusPress vlastní rubriku